



CURĂȚENIE CA ACASĂ
În prezent, Sectorul 2 este văzut de cetățeni ca fiind unul din cele mai murdare și neîngrijite sectoare din Capitală. Salubrizarea deficitară este una din principalele probleme ale cetățenilor Sectorului 2, iar operatorul de salubritate care face curățenie la noi în Sector are licența expirată din 2019. Mai mult, Supercom face salubrizarea stradală în mare măsură manual, cu mături, iar lucrătorii împing gunoaiele măturate pe spațiul verde sau în gurile de canalizare.

Măturatul manual nu face altceva decât să ridice particulele de praf în aer și să sporească poluarea care deja a atins cote alarmante în București - în orice capitală civilizată, praful este eliminat prin absorbire și spălare, efectuate cu echipamente corespunzătoare.
Pentru deszăpezire lipsesc din dotare frezele și utilajele care să permită intervenția eficientă pe arterele secundare și în spațiile înguste. De multe ori, arterele secundare rămân nedeszăpezite, ducând la îngreunarea sau blocarea accesului riveranilor. Fenomenul munților de zăpadă depozitați pe trotuarele arterelor principale este de asemenea familiar bucureștenilor, în lipsa unei intervenții corespunzătoare din partea operatorului de salubrizare.
Sectorul nostru nu are infrastructura necesară pentru colectarea selectivă a deșeurilor, lipsesc recipientele pentru cetățeni, iar cei care fac efortul să colecteze selectiv sunt sfidați de operatorul de salubritate care de multe ori le încarcă tot la grămadă în aceleași mașini.
Nimeni din Primărie nu măsoară indicatorii de calitate ai serviciului pe care îl plătim cu toții: cu ce frecvență se ridică deșeurile municipale, ce cantități, unde sunt ele transportate și cum sunt apoi gestionate, de ce nu le este permis colectorilor privați de anumite categorii de deșeuri să le ridice (gratis!) de la cetățeni și de la firme. Tot ceea ce știm este că trebuie să plătim pentru un serviciu care este departe de a fi unul de calitate. Plătim scump un monopol care este doar în interesul financiar al operatorului.
Ce a făcut Primăria Sectorului 2 până acum în privința serviciului de salubrizare? Răspunsul este: nimic! Deși suntem singurul sector în care operatorul este fără licență, nu a fost finalizată o nouă licitație pentru serviciu. Dar edilii Sectorului 2 s-au asigurat, în schimb, prin taxa de salubritate, că operatorul își primește la timp toți banii pe serviciul pe care (nu) îl prestează.
Bugetul aferent curățeniei din Sectorul 2 în acest moment este: 163,5 milioane de lei, reprezentând 40% din bugetul de dezvoltare al Sectorului. Și cu toate acestea, avem cel mai puțin curat Sector din București.
Ce vom face pentru a schimba această stare de lucruri și pentru a face curățenie ca acasă la noi în Sector:
- Vom revizui de urgență contractul cu operatorul de salubritate și vom finaliza organizarea licitației pentru desemnarea unui nou operator, astfel încât curățenia stradală și în toate spațiile publice să fie făcută cum trebuie de un operator licențiat, profesionist. Printre măsurile imediate vor fi luate: dotarea operatorului cu aspiratoare stradale și mașini de măturat și creșterea numărului coșurilor de gunoi conform nevoii reale
- Vom renunța la taxa de habitat și revenirea la un tarif rezonabil pentru serviciul de salubrizare pentru cetățeni și pentru agenții economici;
- Vom asigura infrastructura de colectare selectivă a asociațiilor de proprietari, pe străzi, în instituțiile publice și în școli și încurajarea colectării selective prin bonificații pentru cetățeni;
- Vom asigura liberalizarea activității de colectare (gratuită) a anumitor categorii de deșeuri de la agenții economici, prin facilitarea autorizării colectorilor privați, în vederea creșterii țintelor de colectare ale Primăriei, a reducerii cantității de deșeuri depozitate și a valorificării acestora;
- Vom stimula valorificarea deșeurilor colectate selectiv în Sector și transformarea lor în beneficii pentru comunitate - de exemplu, primul parc realizat în totalitate din materiale reciclate, EcoParcul pe pe Insula Reciclării din zona Fundeni - Doamna Ghica
- Vom desfășura campanii de educare a copiilor (dar și părinților) cu privire la colectarea selectivă, reutilizarea și reciclarea deșeurilor
- Vom rezolva problemele infrastructurii de deszăpezire: noul operator de salubritate desemnat trebuie să fie dotat cu utilaje care să acționeze prompt și eficient pentru deszăpezirea arterelor principale, a celor secundare și a trotuarelor.
- Vom monitoriza și controla permanent indicatorii de performanță asumați de operatorul de salubritate prin contract și îl vom sancționa în cazul în care nu își respectă obligațiie. Cetățenii vor putea, de asemenea, să urmărească în timp real traseele autospecialelor de salubritate prin oraș, cu ajutorul unei aplicații care poate fi instalată cu ușurință pe telefonul mobil.
- Vom înființa un telverde pentru cetățeni care pot reclama orice neregulă privind curățenia din sector, care va fi comunicată de urgență operatorului, iar angajații din Primărie responsabili de monitorizarea contractului se vor asigura că sesizările vor fi rezolvate în cel mai scurt timp cu putință;
- Vom sancționa depozitarea ilegală de deșeuri pe spațiul public sau pe proprietățile private (terenuri): curățenie ca acasă înseamnă, în același timp, și responsabilitatea noastră, a cetățenilor din Sector, precum și exemplul de civilizație pe care îl oferim în comunitate.
STAI LA CURENT CU CE FACEM ÎN CAMPANIE
STAI LA CURENT CU CE FACEM ÎN CAMPANIE
STAI LA CURENT CU CE FACEM ÎN CAMPANIE