PISTE DE BICICLETE.

36.5 km de infrastructură Velo

Pentru un aer mai curat şi un oraş mai prietenos cu oamenii, construim peste 36 km de infrastructura velo pentru a oferi o variantă viabilă de transport alternativ. Investim fonduri europene atrase pentru acest obiectiv major, care va transforma mobilitatea urbană din Sectorul 2. Nu sunt dungi pe trotuar așa cum s-a mimat până acum. Ci este gândit pentru a oferi soluţii eficiente de transport alternativ, pe ruta origine – destinaţie, nu doar folosirea bicicletei în scop recreaţional. În paralel, am contribuit activ la realizarea Masterplanului Velo al Bucureştiului, care va cuprinde şi traseele noastre pentru a avea o conectivitate coerentă la nivelul întregului oraș. Proiectul este realizat în parteneriat cu Primăria București și va fi realizat conform Ghidului de Proiectare a Infrastructurii de biciclete. Și anume, cu bandă de minim 2,4 m pentru dublu sens fără obstacole, cu spațiu de siguranță de 0.5 m liber de orice obstacol, cu proiectare pentru deplasare cu viteză de 30 km/h, cu echipamente de protecție, semnalizare și parcări securizate, precum cele incluse de noi deja în proiectul pilot de parcări securizate. Mă refer la cele 3 parcări securizate deja amenajate – cele de tip nod (Obor) şi rezidenţial (intersecţia Şos. Colentina cu Str. Doamna Ghica şi intersecţia Bd. Chişinău cu Şos. Pantelimon) amenajate. Și mai urmează să instalăm încă 4 în acest an.

Proiectul finanţat din PNRR prevede 13 tronsoane de traseu velo: 

  • Traseul 1 – Piața Rosetti – Bulevardul Carol I – Bulevardul Pache Protopopescu – Piața Iancului;
  • Traseul 2 – Piața Rosetti – Str. Vasile Lascăr – Str. Ion Luca Caragiale – Str. Jean Louis Calderon -Str. Dumbrava Roșie – Piața Spaniei – Str. Margareta Sterian – Str. Leonida – Str. Domnita Ruxandra – Str. Ghiocei – Parcul Circului;
  • Traseul 3 – Vl – Lacul Tei; V2 – Ghica Tei;
  • Traseul 4 – Parcul Circului – Str. Intrarea Vagonului – Str. Sf. Niceta – Str. Pârgarilor – Str. Grigore Ionescu – Str. Mașina de Pâine – Str. Oteșani – Str. Dorin Pavel;
  • Traseul 5 – Piața Obor – Aleea Câmpul Moșilor – Parc Păsărari – Șos. Electronicii – Str. Baicului – Șos. Pantelimon – Str. Sublocotenent Gheorghe Stănescu – Șos. Iancului – Str. Maior Laurențiu Claudian – Str. Vatra Luminoasă – Str. Dumitru Theodor Neculuță – Parcul Național;
  • Traseul 6 – Șos. Pantelimon – Str. Ritmului – Bulevardul Ferdinand – Str. Mătăsari – Str. Agricultori – Piața Muncii – 2, 86 km (dublu sens);
  • Traseul 7 – Metrou Ștefan Cel Mare – Str. Aurel Vlaicu – Bulevardul Dacia – Str. Traian – Foișorul de Foc – Bulevardul Ferdinand – Parcul Izvorul Rece – Str. Sfântul Ștefan – Piața Sfântul Ștefan – Str. Ștefan Mihăileanu – Foișorul de Foc cu variantă pe str. Maria Rosetti;
  • Traseul 8 – Metrou Ștefan Cel Mare – Bulevardul Barbu Văcărescu – Garibaldi – Metrou Pipera;
  • Traseul 9 – Calea Moșilor – Șos. Colentina – Șos. Andronache – Str. Maliuc – Str. Căpitan Juverdeanu – Parc Ion Creangă – Str. Nicolae Banu;
  • Traseul 10 – Bulevardul Basarabia – Șos. Vergului;
  • Traseul 11 – Bulevardul Chișinău;
  • Traseul 12 – Șos. Pantelimon;
  • Traseul 13 – Șos. Ștefan cel Mare – Mihai Bravu.

Primul tronson care urmează să fie amenajat este Mihai Bravu – Ştefan cel Mare. Lucrările implică resistematizarea bulevardului, astfel încât să se păstreze şi capacităţile de parcare, dar să avem şi primele trasee de biciclete ca mobilitate alternativă reală.
Toate traseele au fost gândite după criterii practice și utile – să asigure conexiunea dintre stațiile de metrou din Sectorul 2; să conecteze cartierele rezidențiale (Pantelimon, Colentina, Andronache, Ștefan cel Mare) de zone de interes (Obor, Universitate) și de zona de business Pipera; să conecteze parcurile din sector cu pistele pe care le amenajăm de-a lungul Salbei de Lacuri și să ofere acces ușor la școli, parcuri, monumente, spații culturale și comerciale etc.

VINO ALĂTURI DE NOI.

MAI SUNT MULTE DE FĂCUT.

Play Video
Play Video
Play Video
Play Video
Play Video